Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” podjęło szereg działań zmierzających do jak najszybszego udzielenia realnej pomocy poszkodowanym na skutek powodzi, która we wrześniu dotknęła południe Polski. Uruchomione zostały procedury dotyczące szkód masowych, umożliwiające szybką wypłatę kwot bezspornych i zaliczek. Dzięki skróconej ścieżce likwidacji szkód, proste szkody wypłacano na podstawie dokumentacji i zdjęć dostarczonych przez poszkodowanych.
Szybsze i prostsze uzyskanie odszkodowania
TUW „TUW” dołożyło starań, aby w tej trudnej sytuacji powodziowej ułatwić swoim Członkom zgłaszanie szkód, dlatego w Prudniku i Nysie zostały zorganizowane mobilne punkty zgłaszania szkód, gdzie osoby poszkodowane mogły osobiście załatwić formalności oraz uzyskać informacje o procesie likwidacji szkody. Wydłużono również czas pracy Contact Center, w związku z tym ubezpieczeni mogli telefonicznie zgłaszać szkody również w weekendy.
Pomoc humanitarna
W trosce o powodzian pracownicy Towarzystwa zorganizowali pomoc humanitarną i dostarczyli artykuły spożywcze do mieszkańców Lądka Zdroju, Kłodzka i Trzebieszowic. W Nysie, oprócz butelek z wodą mineralną, rozdano koce termiczne i latarki. Z kolei we współpracy ze Związkami Wzajemności Członkowskiej zakupiono dla potrzebujących m.in. agregaty prądotwórcze, pompy i węże.